måndag 19 januari 2009

Fåniga Nyheter: ”Alla barn borde få ett husdjur”

Jag har tidigare reflekterat över det stora intresset för familjen Obamas blivande hund.

Idag uttalar sig "Nannyn" Anne-Lie Arrefelt i aftonbladet om familjens beslut att skaffa hund:

"Varje barn borde få uppleva kontakten med ett husdjur, enligt nanny Anne-Lie Arrefelt. Det är ren slöhet om man inte kan ge dem den närheten, säger hon.

När familjen Obama nu flyttar in i Vita huset får döttrarna Malia och Sasha sin hett efterlängtade hund.

Enträgna böner om ett husdjur är något som många föräldrar måste ta ställning till.
Nannyn Anne-Lie Arrefelt tycker att allergi egentligen den enda giltiga ursäkt att neka"


Det här är så dumt, så dumt. Egentligen är kommentarer överflödiga, men jag måste ändå påpeka att:
  • Alla gillar inte hundar. Om man inte gillar hundar ska man inte ha hundar i sitt hus. Även om barnen tjatar.
  • Alla bor inte så att det passar hundar. Om hunden inte skulle trivas i en för trång lägenhet så är det dumt att låta den bo där.
  • Alla har inte tid att ha hund. Om ingen är hemma största delen av dagen så är det kanske inte bra att ha hunden där.
  • Hundar kan bitas.
  • Alla har inte råd att ha hund. Det är inte gratis att ha hund, har jag hört. Mat veterinärkostnader osv. kanske inte passar in i budgeten?

Om jag mot förmodan skulle läsa något annat Arrefelt skriver så ska jag ta det med rejäla nypor salt.

Hon har säkert inte dåligt omdöme enbart när det gäller hundar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har så rätt i vad du skriver

Anonym sa...

Du har så rätt i vad du skriver