fredag 23 januari 2009

Fåniga Nyheter: Spökrensning i Västervik

Västerviks egna "ghostbusters" har fått ett nytt uppdrag. VT rapporterar:

"Det är "stressigt" och oroligt i ett rum i en villa i Västervik. Familjemedlemmarna vistas inte gärna i rummet och lillflickan som sover där är orolig på nätterna.
- Härom kvällen vaknade hon efter bara två timmar, alldeles uppstressad, berättar mamma Malin"


Hmm. Ett barn som inte sover lugnt hela natten? Det kan inte finnas en naturlig förklaring! Det måste nog vara spöken!

Och mycket riktigt. Spökjägarna hittar snart underligheter:

"Ganska snart uppenbarar sig bilden av en ung man för dem och de börjar att berätta om den information de får till sig. Mannen letar efter något och är mycket stressad, ja nästan panikslagen"

"Hon får bokstaven f till sig flera gånger och funderar på om han möjligen kan ha hetat Frank, eller något liknande på samma bokstav"


Jaja. Klart att dottern är orolig när spöket "Frank" stör om nätterna (man kan för övrigt undra varför just dottern prompt skulle sova i spökrummet när familjen inte ville vistas där?).

Nu är det dags för spökjägarna att börja arbeta:

"Jag brukar föreställa mig en ljuspelare som för vidare till andevärlden. Till den försöker jag att visa vägen, säger Carina.
Efter en stund upplever Maria och Carina en lättnad i rummet"


Spöket är borta!

Hur gick det då med nattsömnen? Jo dottern sover fortfarande dåligt. Men nu beror det på en förkylning. Spökutdrivningen gjorde verkligen susen!

Mina barn sover inte heller hela nätter. Min snart tvååriga son vaknar varje natt och är orolig. Hur har jag kunnat missa spöknärvaron här hemma?

Vem ska jag ringa? Ghostbusters!

Inga kommentarer: