fredag 7 november 2008

Fåniga Nyheter: Hundvalp på väg mot Vita huset

Nu efter presidentvalet är det hektiska tider för Obama. Det är mycket som måste vara på plats inför maktskiftet den 20:e januari. Det gäller att hitta rätt personer till alla viktiga poster i den nya administrationen.

Aftonbladet väljer idag att fokusera på posten "vitahus-hund":

"Ett av Obamas första löften efter valsegern var ett ge sina dörrar en hundvalp. Nu spekuleras det i vilken sorts hund som får flytta med familjen i Vita huset. Kraven: den ska vara hemlös, sällskaplig och inte orsaka allergi."

Jag är inte någon hundmänniska, så det är kanske därför jag är inte är imponerad av aftonbladets nyhetsvärdering.

Svenska kennelklubben kanske tycker att "vitahus-hund"-posten är viktig. Själv tycker jag att det är fåniga nyheter. Men det kanske bara är jag?

Jag tycker nog att SVD har en mer relevant rapportering om viktigare poster idag.

Inga kommentarer: