fredag 28 augusti 2009

Fåniga Nyheter: Modeord



Okej. Jag tillhör inte målgruppen för bloggen Mogis.se. Jag sitter och skruvar på mig när jag ser på klippet där den "nya heta bloggerskan" med belåten min förklarar nya egna ord.
Driver Mogis med oss? Skojar hon? Ja, kanske. Låt oss hoppas det.
Så varför hittade jag då det i mitt tycke lite fåniga klippet? Jo, Expressen väljer att sätta en artikel om bloggaren som andranyhet på webben. Varför? Är det verkligen intressant att mogis skriver om mode och har hittat på ord såsom "pördigt" och "schnerty"?

Driver Expressen med oss? Möjligen.
Driver Expressen med bloggaren? Kan det vara så illa? Kanske.
Är detta fåniga nyheter? Ja, verkligen.
Uppdaterat: Nu skriver DN och Sydsvenskan också om bloggerskan. De största tidningarna i Sverige är alltså överens om att modebloggaren Mogis är bland det mest intressanta att skriva om över huvud taget. Hur blev det så?

2 kommentarer:

William Witsman sa...

Jag har också gjort en ordlista. Men min är för medelålders män - Nördy va?

http://sadarlagomkul.blogspot.com/2009/08/williams-nordey-international.html

Torsten sa...

William: Nu är det bara en tidsfråga innan din lista också hamnar högst på Expressens webb!