tisdag 14 oktober 2008

Fåniga Nyheter: Så kan finanskrisen göra ditt sexliv hetare

Dagens mest fåniga nyheter hittar vi på aftonbladets TV-sektion.

Det är reportern Ola Lustig (heter han verkligen så?) som har begett sig till "de finare delarna av Östermalm" för att prata med "fräcka fredag"-Malena om finanskrisen.

Jag tar det igen: Prata med "fräcka fredag"-Malena. Om finanskrisen.

Visst kan man hitta många vinklingar på rapporteringen om finanskrisen, men vissa känns fånigare än andra. Och här måste väl Aftonbladet nått någon slags bortre gräns för hur dum rapporteringen kan bli.

Jag tar ett par citat ur klippet för att illustrera vad jag menar:

"I en högkonjunktur köper vi diskmaskiner ....... i en lågkonjunktur har man sex i stället för att shoppa" och "Se det som en utmaning istället för att bli deppade över att vi inte har har samma amount of pengar"

Inte samma amount of pengar = mer sex. Inget solklart samband, eller vad säger ni?

---------------
Relaterad artikel i sydsvenskan. Lite mer nyanserad, men fortfarande fånig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker också det är en fånig nyhet, men den är ju roligare än riktiga nyheter.

Anonym sa...

Jag håller med föregående. Torsten, sluta klanka ner på våra gädjespridare!!

Torsten sa...

Fånigt kan ju även vara roligt!

Men anledningen till att jag valde ut just denna nyhet var att det kändes så krystat.

Det kan ha gått till så här:

- Vi måste hitta något positivt med den ekonomiska krisen

- Hmm, kan vi inte koppla det till sex på något vis. Det brukar sälja

-Du Lustig! Kan du inte hitta på något kul?!

Lustig förbannar sitt efternamn, suckar och går och ringer den gamla sextanten för en intervju

Anonym sa...

Det finns flera orsaker till att jag verkligen uppskattar den här bloggen. Viktigast är att den påminner om att man i sin nyhetskonsumtion bör vara närvarande och aktivt välja vad man läser och tar till sig. Att lyssna till AB är inte samma som att läsa DN.

För att inte folk ska falla till föga föreslår jag en obligatorisk bakgrundsblid till samtliga datorer i landet: storebror

--
Torsten, mitt tidigare inlägg borde varit formulerat annorlunda. Det var menat som ett skämt, som en uppmuntran till dig, och som en pik till den ofrivillige glädjespridaren. Hoppas du inte tog illa upp.