tisdag 21 oktober 2008

Fåniga Nyheter: Helgmyset sabbar vikten

Aftonbladet fyller utrymme. Här kommenterar jag deras "nyhet" på ett minst lika meningslöst sätt:

"Att vi gärna unnar oss något extra gott på helgen känns inte direkt som någon nyhet."
[Här drabbas Aftonbladet av en plötslig självinsikt. Den har artikeln kanske inte bidrar med något nytt?]

"Däremot hur mycket extra ... "
[Aha! Här kommer kanske en nyhet?]

"Bara lördagsmumsandet motsvarar en konstant, krypande viktökning med två kilo om året, har amerikanska forskare räknat ut."
[Exakt vilket lördagsmumsande motsvarar viktökningen? Är det typiska amerikanska lördagsmumsandet likadant som det svenska? Är lördagsmumsandet värre än tisdagsmumsandet? Själv åt jag en stor bit kolakaka nu på kvällen. Kommer jag gå upp två kilo nu?]

"Spara in extravikten! Fyll handväskan med nyttiga snacks så slipper du mota shoppingdippen med muffins och äta dig mätt på korv medan ungarna spelar match"
[Är det OK om jag lördagsmumsar om jag även fyller handväskan med nyttigheter? Måste jag skaffa en handväska? Tur att ungarna inte spelar några matcher än. Det måste jag passa mig för i framtiden]

Aftonbladet har tydligen hämtat något material, oklart vilket, från "science daily". Ändå lyckas artikeln att bli totalt intetsägande.

Fåniga nyheter? Japp!

Inga kommentarer: