måndag 6 oktober 2008

Fåniga Nyheter: Carl Bildt har bytt sida

Carl Bildt har bytt dator rapporterar både metro och SVD. Hur påverkar det utrikespolitiken?
Carl Bildt har skaffat en Apple i stället för PC. Vad händer nu med relationen till Ryssland?

Tja, utrikesministern själv är i alla fall entusiastisk. SVD skriver:

"Att säga att jag inte ångrar det steget är månadens stora understatement. Min enda kritik av mig själv är varför jag väntade så länge att ta steget" och "Den nya världen är alldeles definitivt bättre än den gamla"

Carl Bildt gör alltså numera reklam för Apple. Är det bra? Får han betalt? Har den svenska regeringen tagit ställning i frågan?

Jag kan ställa mig lite frågande till varför det är så intressant för dagspressen att redovisa vilken dator Carl har. Visst är detta lite fåniga nyheter?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahah, det var verkligen en fånig nyhet! Rolig blogg förresten, jag har suttit och skrattat för mig själv en bra stund nu :)