Idag tar Aftonbladet, DN, SVD, Expressen (och indirekt även jag) aktivt del i marknadsföringen av en läskedryck:
"Läskedrycksföretaget Dr Pepper gick tidigare i år ut och lovade att om Guns N’ Roses lyckades få ut sitt album ”Chinese democracy” i år så skulle de bjuda varenda amerikan på en läsk."
Redan när Dr Pepper gick ut med den här kampanjen tidigare i år så måste de ha blivit överlyckliga av all gratisreklam som spreds. Och företaget är nog inte direkt ledsna nu när det är dags för en extra omgång gratisreklam:
"– Vi trodde aldrig att den här dagen skulle komma. Men nu när den är här kan vi bara säga: Vi bjuder på en Dr Pepper, säger en av läskcheferna till Billboard. "
Det är klart att det är en nyhet att Guns N' Roses äntligen lyckats göra klart en skiva, men jag tycker att det är lite intressant att så många medier fastnar för läsk-vinklingen. Varför blir det så?
Reklam på nyhetsplats kan väl ändå sägas vara fåniga nyheter? Jag tycker det!
Ps. För att i någon mån motverka reklamkaraktären i detta blogginlägg vill jag påpeka att Dr Pepper inte smakar gott ds.
Webshop för roboten Edison i Sverige
6 år sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar