söndag 8 februari 2009

Fåniga Nyheter: SvD:s annonsavdelning tog priset

Följande notis hade platsat utmärkt i ett internt informationsblad och på SvD:s internwebb:



Men SvD väljer att publicera denna mycket interna detalj på sin nyhetswebb. Den stolte försäljningschefen intervjuas och lovar bjuda på champagne på måndag.

OK. Ett internt pris till annonsavdelningen kvalar alltså in på nyhetsplats. Lägg märke till att Webbredaktionen placerar in "nyheten" under "utrikes". Är det för att Shibsted finns representerat i flera länder?

Framöver kan vi möjligen få se en fortsättning på detta tema. Jag ser följande nyheter framför mig:

  • Intervju med vinnaren SvD:s karaoketävling:
    - "Hallå där Eva Larsson, receptionist på SvD, hur känns det att ta hem karaokepriset på företagsfesten?"
  • Rapport från nattredaktionens Kick-off med bowling. Hasse lyckades slå en strike!
    "Alla käglor bara föll! säger Hasse glatt"
  • Personalavdelningen på SvD slår Aftonbladet i go-kart
    "Aftonbladet bara slirade iväg, säger personalchefen"
  • Ny leverantör av kaffeautomater till fikarummet! SvD utvärderar wiener melange-knappen: "Det smakar som kaffe; fast sämre"
Det kanske verkar vara konstigt att publicera något sådant. Fast inte konstigare än notisen om SvDs annonsavdelning.

Inga kommentarer: