fredag 1 maj 2009

Fåniga Nyheter: Man kan bli berusad av alkohol

Aftonbladet reder tillsammans med Åsa Vilbäck ut hur alkohol fungerar. I studiesyfte dricker hon vin:

"– Redan efter ett par klunkar känner jag av den här värmen som sprider sig i armar, ben och kanske lite någon annanstans också, säger Åsa Vilbäck till tittarna.
Sedan reser hon sig och går iväg för att kissa i en buske. På vägen dit faller hon ned i en grop.
– Jag drack ju tre glas vin. Jag hade ätit frukost men hann inte lunch, utan bara lite baguette. Jag mådde illa, kände mig snurrig."


Okej. Så nyheten är alltså att man blir berusad av att dricka alkohol? Att balansen blir sämre och att man kan må illa?

Här gör Aftonbladet en viktig samhällsgärning. Nu när folk får veta att man kan ramla, bli snurrig och må illa av att dricka alkohol så tänker de säkert efter en extra gång innan de bestämmer sig för att öppna en vinflaska.

Synd bara att nyheten släpps först idag, den 1:a maj. Tänk så mycket illamående som kunde undvikits under valborgsmässofirandet om Aftonbladet hade gjort detta scoopet redan igår!

Inga kommentarer: