onsdag 20 augusti 2008

HÄR BRYTER SANNA IHOP – DIREKT I TV

Jag får väl börja med att säga att jag inte har sett den berömda SVT-intervjun med Susanna Kallur efter hennes misslyckade häcklopp i OS.

Men jag måste ändå ställa mig lite frågande till att "skandalintervjun" fanns på kvällstidningarnas löpsedlar och toppade webbsidorna.

"Skandalintervjun" verkade helt enkelt vara den enskilt viktigaste nyheten i Sverige ett tag.

Och inte tycker jag att frågorna är särskilt anmärkningsvärda när man ser dom utskrivna. Mest standardfrågor i sportsammanhang, typ "hur känns det" och "vad hände".

Det är alltså inte resultatet i loppet i sig och resonemang kring det som man koncentrerar sig på. Det borde väl annars vara vikigare än resonemang om vilka frågor en journalist ställer? Detta är nog mest fåniga nyheter.

Inga kommentarer: