Det finns mycket otäckheter i världen. Och det allra otäckaste just nu är, om man får tro metro, dn, aftonbladet och expressen, en reklamfilm för hudvårdsprodukter.
100.000 svenskar är livrädda för reklamfilmen, menar tidningarna och grundar det på att en facebook grupp med namnet "Jag är rädd för tjejen i Apolivareklamen" har så många medlemmar.
Själv tror jag att det är betydligt fler som är livrädda. Här finns ett stort mörkertal.
De 100.000 livrädda svenskarna är alla medlemmar i en facebook-grupp. Låt oss säga att facebook används av 1.500.000 svenskar. Det betyder att ungefär 7% av svenskarna som använder facebook är livrädda.
Det finns ingen anledning att tro att facebook-användare är räddare än svenskar i allmänhet. Det betyder att över 600.000 svenskar är livrädda.
Om man dessutom betänker att alla livrädda facebook-användare inte har gått med i facebook-gruppen så blir bilden ännu mer skrämmande. Jag tror inte att det är orimligt att en miljon svenskar är livrädda just nu!
Otäckt! Verkligen otäckt!
2 kommentarer:
Jag bara älskar såna här totalt meningslösa uträkningar! =) Den här bloggen är suverän.
Tackar!
Skicka en kommentar